Hvor mange Facebook-opslag pr. dag?

Som med alt andet inden for social media, så findes der ingen facitliste. Heller ikke når det handler om, hvor mange gange man som seriøs virksomhed bør slå op på Facebook.

button-4


Men hvad siger specialisterne? Efter at have skimmet diverse social media sites - og inkluderet egne erfaringer - kan undertegnede konkludere, at to daglige opslag af høj kvalitet på Facebook bør være maksimum.

Kamp om opmærksomheden
Hvorfor nu dét? Jo, hver dag bliver læsere og kunder bombarderet på Facebook med indhold fra hundredevis af sider. Der er hård kamp om opmærksomheden, hvilket bør danne grundlag for, at man som seriøs virksomhed altid overvejer, hvilket indhold fungerer bedst - og hvor ofte man bør publicere.

Der er hård kamp om opmærksomheden på Facebook, hvilket bør danne grundlag for, at man som seriøs virksomhed altid overvejer, hvilket indhold fungerer bedst - og hvor ofte man bør publicere.

Kend målgruppen!
Antallet af opslag afhænger naturligvis også af målgruppens sammensætning, vaner, interesser, alder m.m. Derfor er det klogt at tjekke Indblik på Facebook-siden for at se, hvordan tidligere opslag har klaret sig. Er der specifikke opslag, der fanger læsernes interesse? Er der opslag, der falder helt igennem, med kun få likes, kliks og begrænset rækkevidde?

Man kan også gå endnu videre, og undersøge, om specifikke opslag appelerer mere til visse aldersgrupper - eller specifikt til kun mænd eller kun kvinder.

Her er nogle generelle råd omkring postering på Facebook:

  • Undgå at spamme: Vær omhyggelig og selektiv med indholdet. For mange daglige opslag kan let blive opfattet som spam.
  • Mindre er mere: Fokuser på at lave opslag i høj kvalitet - med en velskreven og original følgetekst. Det er for let blot at kopiere et link ind i tidslinjen - det er den letteste og mindst optimale arbejdsmetode.
  • Målret dine opslag: Folk er mere tilbøjelige til at lide eller dele indlæg der passer til deres interesser eller behov.
  • Eksperimenter med indhold: Nogle brugere har en tendens til at foretrække videoer, mens andre foretrækker billeder eller tekst. Brug gerne varieret indhold (links, spørgsmål, kommentarer, konkurrencer, unikke fotos m.m.) og brug Facebooks Indblik til at spore, hvilke typer indhold skaber mest engagement blandt dine følgere.

"Der er hård kamp om opmærksomheden på Facebook, hvilket bør danne grundlag for, at man som seriøs virksomhed altid overvejer, hvilket indhold fungerer bedst - og hvor ofte man bør publicere…"

blog comments powered by Disqus